Karolína a Gina v letadle
V polovině dubna jsme měli příležitost letět s Ginou poprvé letadlem, já, mamka a Gina. Zpočátku jsme měli docela strach, jak to zvládne, ale většinu letu prospala a vůbec ji nezajímalo, že letíme. Letěli jsme s EasyJet a ty byli velmi nápomocní. Dostali jsme další sedadlo zdarma, takže Gina měla dost místa na zemi, aby si mohla lehnout, a dostali jsme navíc malé kabinové zavazadlo na její jídlo. Posíláme pár fotek z naší cesty.
Proces, kterým jsme prošli, abychom mohli s Ginou cestovat letadlem:
5. 2. 2025 zarezervovali a zaplatili jsme letenky na 9. 4. s návratem 13. 4. a telefonicky jsem je informovali o Gině (na volaní ze země mimo Spojené Království +44 330 5515167). Zeptali se, s jakou organizací byla školena, a abych všechny informace poslala e-mailem. Prý to bylo proto, že s nimi ještě neletěl pes z Pomocných Tlapek, takže možná bude odteď ten proces o něco jednodušší.
Následující e-mail jsme zaslali na adresu special.assistance@easyjet.com
“Hello,
I will be travelling on a return flight between Birmingham and Prague (booking reference K8WRTKD). I will need to travel with an assistance dog, she is called Gina and is a 32.9kg Labrador retriever trained by Pomocné tlapky, o.p.s. (The Helping Paws) who are accredited by the IGDF ( https://www.igdf.org.uk/provider/pomocne-tlapky-o-p-s-the-helping-paws/ )
I have attached a training certificate.
Would I also be able to get one bag for her food please?
Thank you,
Karolina Jaks”
Přiložili jsme certifikát, který jsme od vás dostali.
Dostali jsme automatickou odpověď, že nás budou kontaktovat do 48 hodin, ale když jsme nedostali odpověď do 4 dnů, zavolali jsme jim a řekli, že žádosti o přepravě asistenčního psa mohou trvat asi týden.
11. 2. 2025 Zavolali nám EasyJet, abychom potvrdili, že Gina byla vyškolena v akreditovaném programu IGDF nebo ADI, a poté se zeptali na Ginu. Proč s ní cestujeme/jaký druh asistenčního psa je, jakého plemene a velikosti, jestli se umí chovat v na palubě, potřebujeme-li extra zavazadlo na jídlo, či potřebujeme nějakou asistenci na letišti. Zarezervovala další 3. sedadlo pro Ginu a dostali jsme e-mailové potvrzení.
Poslali jsme také e-maily pražským a birminghamským letištím, obě uvedli, že po příletu pošlou někoho zkontrolovat naše dokumenty, ale když jsme se podívali na jiná letiště, některá z nich vyžadují, aby byly všechny dokumenty předem naskenovány a zaslány e-mailem, takže při cestování do Spojeného království je lepší vždy zkontrolovat letištní pravidla. Birmingham pouze zkontroloval Giny pas a čip, ale když cestujete se psem, kterého nevlastníte, je na vládním webu jako požadavek uvedeno písemné potvrzení od majitele o povolení cesty a někdy jsme o to požádáni, takže je lepší mít i to. V Birminghamu na příletu i odletu jsme museli povinně využít asistenční službu pro cestující s postižením, což prodloužilo naše odbavení a oddálilo dobu pro čůrání po přistání letadla o hodinu oproti ostatním cestujícím. Gina bez problémů vydržela dvě hodiny čekat před odletem, dvě hodiny letu plus hodinu na odbavení po přistání. Požadavek EasyJetu je při letu postroj jako při cestě autem a na připoutání k pásu sedadla jsme použili vodítko. Letušky zkontrolovaly, jestli je připoutaná a celou cestu si nás nevšímaly. Nesetkali jsme se s jediným problémem a všichni byli přívětiví a nápomocní. V Praze na terminálu 1 se změnily pravidla na vnášení tekutin do letadla. Nyní se dovoluje 0,5 litru na osobu a psa zakoupených jedno kde, ale nikde Vás na to předem neupozorní.
easyjet.com - special assistance