Dodo na Šumavě
menu

Hlásí se Vám opět Dodo, tentokrát ze Šumavy.

Konec školního roku jsme oslavili v Třemošné na přezkoušení štěňat, kde mě velmi chválili a když se mi něco nepovedlo, tak prý nevadí, jelikož jsem ještě maličký a doučím se to. Když jsme se druhý den rozloučili s ostatními u Tesca v Plzni, vyrazili jsme na první část našeho letního putování.

První zastávka byla vodní hrad Švihov. Nejdříve jsme se prošli po nádvoří a pak šli okouknout okolí. Druhá zastávka byla zřícenina kaple sv. Jana Nepomuckého, kde byla zajímavě prohnutá podlaha, asi se jim vlhkem zkroutila dřevěná prkna.

Od kaple jsme se jeli rovnou ubytovat. Auto jsme nechali za bránou a šli se přihlásit na recepci. Tam by se krásně spalo, jenže Lenka trvala na ubytování ve stanu. Takže jsme si tedy postavili stan a ustlali si a i když bylo údajně ještě málo hodin, obsadil jsem místo u vchodu, abych měl výhled do okolí.

Ráno jsme se přesunuli do Srní, kde jsme se chtěli jít podívat do Návštěvnického centra na vlčí stezku, ale mě tam nechtěli pustit, prý jsou vlci drazí a nejsou naočkování. (Že je něco drahý to slyším furt: Dodánku, pojď si lehnout na deku, veterina je drahá, Dodý nekousej to vodítko, je drahý.) Takže jsem s paničkou čekal dole pod stezkou a na vlky se Lenka šla podívat sama. Prý byla vidět jen částečně vlčice s vlčaty, takže jsem o nic nepřišel. Odpoledne jsme pak, po ubytování v dalším kempu, vyrazili na procházku lesem na borůvky a večer si dali točenou malinovku v kiosku. Mnohem lepší než nějací vlci.

Další den jsme se přesunuli na Lipno, kde jsem si nejdříve postavili stan a pak se jeli podívat na Vítkův kámen. Auto jsme nechali na parkovišti a vydali se lesní cestou do kopce. Když jsme dorazili na vrchol chvilku jsme si odpočinuli ve stínu, pak prozkoumali hrad, dali si točenou zmrzku v podhradí a vydali se na cestu zpět.

Když nám zbývalo nějakých 200 metrů k autu, na protest, že už nikam nepojedu, jsem si lehl na zem a dál jsem odmítal jít. Po chvilce přemlouvání, že pojedeme už jen do kempu, válet se k Lipnu, jsem se teda zvedl a šli jsme dál. Stejně mě pak k večeru vytáhly na procházku po pobřeží při západu slunce a nafotily pár "profi-fotek", abych se mohl chlubit, že jsem byl jakože u moře. Večer jsem pak znaven padl rovnou na příjemný polštářek, aby se mi pohodlně spalo.

Poslední den jsme opět naházeli všechny věci do auta a vyrazili na poslední bod naší cesty, do zoo Hluboká. Většina zvířat sice spala, ale viděl jsem medvěda plavého, jak se koupe ve vodním příkopu, on mě naštěstí ne. Také se mi naskytl skvělý zážitek, jelikož byla první středa v měsíci a navíc ještě poledne začala zkouška sirén a do toho začaly výt vlci, kteří až do té chvíle spali skrytí v houští. Cestou k východu jsme to vzali kolem surikat, které mě sice viděly, ale byl jsem jim úplně ukradený, však ony mě taky.

Nejspíš za pár dní zase něco podnikneme, tak zdar u dalšího reportu z cest.